A punt de vacances ...
Ens retrobarem el dilluns 25 d'agost.
I bona Festa Major!
A l' Àrea d'adults, hi trobaràs noves veus, temes actuals, mirades que interpel·len i lectures per desconnectar, si això és el que et ve més de gust.
Remena, tria i emporta't els llibres que t'atrauen.
Aquest estiu, la lectura et pot portar molt més lluny del que imagines!
Hem ampliat la col·lecció amb nous contes que fan somiar i llibres de coneixements pensats per a ments curioses.
Hi trobaràs històries per riure, aventures per viure i descobertes per compartir -des dels animals més sorprenents fins als misteris o emocions més amagades-.
Vens a conèixer-los?
O millor dit, vine i descobreix-los!
A la biblioteca, la lectura encara no fa vacances. Gaudeix-la!
![]() |
Jordina Biosca, actriu, narradora i guionista |
No és una ficció. És una realitat que irromp amb força i transforma les formes de viure i entendre la sexualitat, la intimitat i el vincle humà.
Les reflexions de Jordina Biosca van anar acompanyades de la veu experta del científic Ramón López de Màntaras, referent internacional en intel·ligència artificial, sobre una tecnologia que no només ens acompanya, sinó que modela ja formes de pensament, d'expressió i de relació.
Amb l'excusa de compartir textos literaris -un dels objectius de la biblioteca pública com a espai de prescripció cultural-, vam tenir l'oportunitat de viure una vetllada excepcional a dues veus, on literatura i ciència es van donar de la mà per obrir preguntes essencials sobre el nostre present més immediat.
![]() |
Ramón López de Mántaras, científic i referent internacional de la intel·ligència artificial |
Un d'aquells actes que ens recorden el valor d'apostar per una cultura que ens interpel·la, emociona i fa pensar.
Un títol il·lustrat molt especial, publicat l'any 1946 i sota una aparença senzilla: il·lustracions en blanc i negre, estil minimalista i una història aparentment planera:
L'os protagonista desperta de la seva hibernació i es troba amb un món transformat: el lloc que abans era bosc ara és una fàbrica, i ningú sembla reconèixer-lo com a ós.
Una sessió més de la mà de Silvia Palazón, que va començar entorn la reflexió - què passa quan el món ens diu que no som qui som, i ens va permetre parlar de la identitat, de les relacions amb la natura i el poder de la paraula.
Una bona manera d'acabar el curs tot recordant per què llegim: per entendre'ns millor, per intentar entendre el món i per no deixar que ens facin oblidar qui som.
Moltes gràcies a tots els lectors i les seves famílies, dels diferents clubs de lectura infantil, que ho heu fet possible!
I també el nostre agraïment a la Silvia per la seva dedicació i estima en vers els petits lectors, que fa créixer l'interès i el gust per la lectura.
Ens retrobem després de l'estiu!
![]() |
M. Dolors Añón |
Ahir divendres, vam tenir el plaer de tancar les presentacions de llibres de la programació cultural de primavera amb la sessió dedicada a "Afers juvenils", de M. Dolors Añón.
El llibre és un recull de narracions breus on l'escriptora es serveix de la ficció per posar nom a problemàtiques que comporten situacions complicades en els joves, tant en l'àmbit familiar com en les aules, i que massa sovint es viuen en silenci : adiccions, bullyng-assetjament escolar, manca d' autoestima, relacions familiars gens fàcils ...
Amb una veu narrativa que equilibra realisme i sensibilitat, l'autora construeix personatges ficticis que, tanmateix, resulten reconeixibles.
La vetllada va ser una magnífica oportunitat per escoltar la seva mirada crítica i compromesa, així com descobrir també la guia didàctica amb la que acompanya el llibre, un recurs molt valuós especialment per a mestres i educadors.
Us recordem que, després de la Festa Major, el dissabte 31 de maig tindrà lloc la darrera trobada del Club de Lectura Infantil (Grup de 4t. a 6è. d'Educació Primària), conduït per Silvia Palazón.
Places disponibles. Inscripcions a la biblioteca.
Aquest dissabte, els nens i nenes de 2n. a 4t. de Primària tenen una nova cita al Club de Lectura en família.
Serà la darrera sessió del curs, així que no hi podeu faltar.
Seguim llegint junts fins al final!
![]() |
Eva Comas-Arnal, escriptora, filòloga, traductora i periodista cultural |
Vam poder descobrir que es tracta d'una novel·la escrita amb la voluntat d'apropar la figura de Rodoreda -una de les gran veus de la literatura catalana-, al públic lector, i alhora oferir-ne una visió nova i desconeguda. Després de molts anys d' investigació i una acurada consulta de fonts, l'autora, també filòloga i traductora, construeix la història des de la quotidianitat dels protagonistes, sorprenent per la riquesa de detalls, objectes, escenaris i personatges.
També ens va parlar de per què la novel·la aprofundeix en l'experiència de l'exili, i no només des del punt de vista dels protagonistes, sinó també del grup d'intel·lectuals catalans que els envoltava.
El resultat és un retrat més humà i proper de dues figures clau de la cultura catalana, que van destacar per la seva resistència i contribució a la preservació de la llengua catalana.
Va ser, sense dubte, una vetllada enriquidora que va despertar l'interès per seguir llegint Mercè Rodoreda i per descobrir més sobre la biografia recentment publicada d' Armand Obiols.